Při prodeji nemovitosti hraje významnou roli hned několik faktorů a prodejní cena je pouze jednou z nich. Většinu z nich nijak neovlivníte. Pohrát si však můžete se vzhledem prodávané nemovitosti, a to i bez nákladné rekonstrukce. Zkušené realitní kanceláře Praha by mohly vyprávět.
Mnohé byty se prodávají za příliš nízké ceny a na své kupce čekají několik dlouhých měsíců. Proč o ně není zájem? Jednoduše řečeno, samotný byt zájem nevyvolává. Přitom by stačilo málo a byt by získal nového majitele během pár dní až týdnů. Mluvíme zde o tzv. Home stagingu.
Nezapomínejte na první dojem
První, co zájemci o byt spatří, jsou fotografie bytu. A jak je známo, první dojem dělá hodně. Kupující plánují za nový byt utratit opravdu velké peníze a často se kvůli koupi zadluží na desítky let. Za své peníze chtějí to nejlepší, co jim trh nabídne. Nevymalované stěny, poškozené podlahy, oprýskaná vana a nepořádek lákavě nevypadají nikdy.
Z neprodejného bytu atraktivní nabídka
Stačí však pár menších či větších úprav a zájemci se pohrnou. A přesně to je Home staging – příprava nemovitosti na prodej. Na západě se jedná o běžnou praxi, která postupně proniká i k nám. Home staging zajišťují především realitní kanceláře ve větších městech. Například některérealitní kanceláře Praha tuto službu již zahrnují do svého portfolia. Home staging spočívá v tom, že nemovitost učiní atraktivnější pro kupující.
Jak Home staging funguje?
Realitní kanceláře spolupracují s profesionálními homestagery, kteří prodávaný byt osobně navštíví a doporučí vhodné úpravy a změny. Cílem je “vyšperkovat” byt tak, aby pro kupce působil přitažlivěji. Výsledkem úprav má být čistý, světlý a perfektně sladěný byt připomínající hotelový pokoj s minimem nábytku a bez přebytečných věcí – byt vypadající dobře na fotkách i ve skutečnosti.
